Sabtu, 24 September 2011

eNgaGed..



Hidup ini kadang2 kita happy kadang kita sedih..adakala kita diatas dan adakala kita dibawah tu lah namanya lumrah yang Allah s.w.t telah aturkan untuk hambanya.. macam sejarah nabi adam dan isterinya (hawa) diciptakan.. iblis dan jin tak mahu sujud pada adam dan hawa.. iblis cakap mengapa kau cipta adam dan hawa sedangkan kami sudah memujimu(Allah s.w.t) sujud pada mu.. aku dicipta dari api tapi adam dari tanah.. Allah s.w.t menjawab dia sahaja yang maha mengetahui segala-galanya.. sedangkan kau tidak tahu apa-apa (iblis).. seperti kita manusi biasa juga tidak tahu aper yang Allah s.w.t tentukan untuk diri kita..Sedangkan dia maha mengetahui segalnaya.. kita sebagai menusia hanya mempu merancang tapi dia yang akan menentukan walau apa pun yang kita lakukan dengan usha sedaya upaya sedangkan tanpa keizinanya pasti tidak berjaya.. segala usha kita seharusnya kita iringi dengan doa kepada-Nya.. insyallah tercapai cita2.. Allah s..w.t selalu bersama hambanya..hanya manusia yang sering lupa akan nikmat2 dan rezeki pemberianya.. kerana telalu cintakan dunia..




aku dan dia telah bertunang pada malam 12 jun 2010..macam tak percaya pn ada..bertahun-tahun kami bercinta akhirnya dapat diikat dengan tali pertunangan.. mama dan papa pn dh setuju dengan pilihan aku..dari zaman persekolan lagi kami dah berkawan.. tanda keikhlasan cinta aku pada dia.. majlis pertunagan tu aku bagi dia dua bentuk cincin..pada aku menarik disign cincin tu.. dia pun suka pemberian aku.. last minit aku cari cincin tu dengan mama dan sis..aku tak ajak dia g beli pun suprise lah kata kan..ada kawan aku tu..nk buat suprise beli cincin untuk pernikahan dia..tapi masa batal air sembahyang nak sarung cincin tak muat lah pulak..hahah..lawak2.. kita yang merancang tapi Tuhan yang menentukan.. aku bersyukur kepadanya semua yang aku rancang dan cita2kan Allah s.w.t tunaikan.. alhamdulillah..



Halmi putra dan Aina shalnie Engaged..





Tiada ulasan:

Catat Ulasan