Isnin, 26 September 2011

sEmpurnAnya hiDupKu


Macam tak percaya akhirnya aku menamatkan zaman bujang.. pengalaman yang paling ser0nok akad Nikah..gayat, hahha..berdebar-debar,takut, degupan jantung 100km/j hahah.. c0nt0h jer.. aku nikah hari jumaat 03hb jun 2011 selepas s0lat jumaat dimasjid kampung isteriKu.. dari rumah dah berpeluh-peluh macam-macam perasaan ada dalam hati aku masa tu.. tak dapat di gambarkan.. sebelum tarikh nikah tu aku tak pernah pun jumpa imam yang akan nikahkan aku.. sebab isteri aku yang dell dengan pak mertua aku..aku kne berterima kasih dekat diaorang.. aku harap ada n0 f0n imam je.. aku call tak pernah pun imam jawab??.. off line je.. hari aku nak nikah tu pun call pak imam tak dapat..call pej agama.. pejabat agama tak tahu pun.. tarikh nikah pun dah tiba. petang tu 7 kereta jugak yang follow.. aku sampai-sampai imam nikah dah sampai.. lagi semangat dari aku..alhamdulillah (dalam hati aku).. aku takut pak imam tak datang je..maut aku. tak jadi aku nk nikah..hahah.. 


sampai je masjid dengan banganya terus ambil wuduk.. nak c0ver gayat..hahha.. debaran jantung aku semakin laju bila duduk depan pak imam.. salam pak imam saksi pe y patut sebelum tu.. belah isteri aku ramai jugak yang f0low dia.. pak imam pun tanya nama pe yang patut.. taskirah nikah aku kena.. isteri aku pon jalan sekali kena taskirah (keluarga sakinah)..tapi lelaki asing then pempuan asing.. ada lah dalam 1 jam.. letih jugak aku menunggu..dh tiba masayer" semakin berdebar-debar ni..dalam hati aku masa tu  Ya Allah2 jer.. takut sangat..hahha.. first test dlu imam kata c0mf0m. kne yang betul-betul " aku terima nikah aina shalnie bt mohd ani dengan mas kahwinnya 22.50.. pak imam terus angkat tangan d0a.. tak tanya saksi pon sah 0r tak..sebab dh c0mf0m suara kuat kn..ciap mic kn.. mmg terbaik r.. mase tu dalam hati aku bertukar gembira,terharu macam2 ada..menitis air mata teruna..mama,papa semua oarang ikut aku menangis (terharu)..hahah.. tu lah namanya keikhlasan.. 


macam tak percaya aku kini jadi suami orang yang punya tangunggan dan tanggungjawab yang perlu aku laksanakan sebaik mungkin.. pak imam pun panggil pengantin pempuan untuk batal air sembahyang..taqlik.. waktu asar pun dah masuk pak imam pun tak sempat nak taskirah lagi..selamat.. tapi taskirah tu sebenarnya baik untuk menginggatkan kita..walaupun benda tu semua kita tahu..betol tak??

1 ulasan: